Ha olvasod ezt a cikket, akkor minden bizonnyal azon vállalkozók közé tartozol, akik felismerték a marketing tervezés fontosságát.
Ezért mindenképpen jár a vállveregetés, hiszen sajnos még mai is nagyobb arányban vannak azok a vállalkozók, akik csak legyintenek a marketing tervezés szükségességére, mint akik felismerték, hogy a megfelelő marketing tervezés mennyi pozitív változást hozhat a jövőben, ami akár pénzben, profitban is mérhető. Tehát légy büszke és kitartó, szánj időt a marketing tervezés feladatára. Mert bizony ez is egy komoly feladat és tudjuk, hogy sokszor az időhiány, a milliónyi más teendő az, ami miatt elveszítjük a fókuszt és nem koncentrálunk eléggé az alapokra. Pedig ahogy egy ház építésénél is az alapozástól függ a ház stabilitása, úgy a vállalkozásunk is biztos alapokon nyugszik, ha van egy terv, stratégia, amit követhet, ami mentén haladhat a megvalósítás útján. Szerencsére ez nincs kőbe vésve, így érdemes időről időre átnézni, az idő közben gyarapodott tudásunk és tapasztalataink alapján átírni, kibővíteni, vagy esetleg módosítani azt. Éves tervben gondolkodjunk, amiben vázoljuk a nagyobb vállalkozási céljainkat, majd azt bontsuk le fél éves, negyed éves és havi tervekre. Így sokkal részletesebb és átláthatóbb képet kapunk arról, hogy mit és hogyan kell megvalósítanunk a marketingünkben ahhoz, hogy az éves terveink elérhető közelségbe kerüljenek.