Opel Astra J felni felni osztókör
Opel Astra J felni felni osztókör

Több lényeges paramétere is van egy keréktárcsának. Így van ez az összes Opel járgánynál is. Nem lehet elmenni az Opel Astra J felni felni osztókör fontossága mellett. Szerencsére ez a könnyebben értelmezhető adatok közé tartozik, ezért nem fog gondot okozni még egy kezdő sofőrnek sem. Szintén egyszerűen megérthető a helyzet a csavarok számát és a középfuratot illetően. Sokaknak ezeket nem is kell magyarázni. Az Opel Astra J felni felni osztókör megér egy kis magyarázatot. Arról a képzeletbeli körről van szó, amin a lyukak középpontjai vannak és amibe a csavarok jönnek. Egy utángyártott tárcsánál megeshet, hogy két fajta Opel Astra J felni felni osztókör fajtához is kifúrják a lyukakat. Leginkább a négy csavarral rendelkező felfogatásnál jön ki szépen a nyolc furat. Ekkor a csavarok felfekvési felületében is lehet különbség. Sok gyártó például gömbszerű felülettel illeszti a csavart, nem pedig a sima kúppal. A középfurat pedig a nevéhez méltóan a felni közepén található, és általában ez központosítja a kereket az agyon. Ez az adat, illetve az Opel Astra J felni felni osztókör mindig milliméterben van megadva.

A Toyota Corolla felni Einpresstiefe értéke

Az Einpresstiefe szó hallatán csakis a profik gondolnak az ET számra. A szakembereket persze nem lepi meg, hogy sokaknál ez nagy kavarodást okoz. A legtöbben bizony elvesztik a fonalat a Toyota Corolla felni ezen paraméterénél. Amint azt sokan megtapasztalhatták, az osztókör, átmérő és szélesség nem tartozik a nehezen értelmezhető adatok közé. Az utóbbi 2 számmal csak a felni palástja kerül beméretezésre, tehát az a rész, ahova az abroncs kerül majd. De az is fontos, hogy a szaki hogyan fogatja fel a kerékagyra azt. Ekkor jön a képbe a Toyota Corolla felni ET értéke. Talán az megkönnyíti a helyzetet, hogy milliméterben van megadva, és a palást középvonala és a felfogatási sík közötti távolságot mutatja. Egyeseket meglep, hogy ez bizony negatív is lehet. Ebben a ritka helyzetben a felfogatási síknál kijjebb esik a középvonal.